יום שבת, 4 ביולי 2015

ראיון בלעדי עם עומר חזן מהסרט הישראלי "הקפות"

תפסנו את עומר חזן (שמשחק את מאיר בסרט "הקפות ") ושאלנו אותו על הסרט החדש שהוא מככב בו ,
הסרט "הקפות " אשר נעל את פסטיבל קולנוע דרום ,עומר שהביע נוכחות בזמן הראיון התיישב מולנו בחדר סמוך למסיבת הסיום שלו בחוג לדרמה,
התיישבנו כולנו והתחלנו את הראיון .                                                                                                                  

קודם כל, תוכל להציג את עצמך?
11655400_580657675407546_1477867992_n"אני עומר חזן, בן 15 וחצי מאשדוד. לומד משחק כבר 7 שנים בבית הספר למשחק ותיאטרון 'יצירתי'. הגעתי לזה מאודישנים- הייתי באודישנים פה, ראיתי עלון, ובדיוק הייתי שחקן כדורגל באותו זמן, ואז החלטתי להפסיק את הקריירה של הכדורגל וללכת ללמוד משחק, ולהשקיע בעיקר בזה, כי מגיל קטן אהבתי את הבמה. אז הלכתי לאודישנים לבית הספר למשחק, התקבלתי...אחרי שנה בערך עשיתי את הפרויקט הראשון שלי שזה היה פרויקט קטן שלי, תפקיד קטן ב'עספור'. והיה עוד פרויקטים, עוד אודישנים, קטנים אמנם...ולפני כשנתיים, הצטלמתי לסרט 'הקפות' בין שלושת התפקידים הראשיים עם ליאור אשכנזי, אסי לוי, ואורי גבריאל."
נשמח אם תספר על ההפקה של 'הקפות'.
"בהתחלה הגעתי לשם דרך בית הספר למשחק 'יצירתי', למדתי פה משחק, ושלחו אותי לאודישן שם. אודישן ראשון עברתי, אודישן שני עברתי, אודישן שלישי עברתי, אודישן רביעי עברתי... הגענו לחמישי. היה 90% שאעבור, ו 10% שלא. ה10% מאוד הפחידו אותי אבל בכל זאת הייתה בי תקווה, ועברתי. בדיוק שבוע לאחר מכן הייתה לי פגישה עם אורי גבריאל [יגאל "הנאצי" מהבורר] ועם הבמאית ועם העורכים, ובעצם עבדנו על הסצנה הראשונה שלנו."

איך עבדתם עליה?
"בהתחלה הם שלחו לי את הטקסטים למייל. אני, מרוב ההתלהבות, קיבלתי חוברת כזו [מצביע עם הידיים] ותוך שעה למדתי הכל בעל פה והגעתי כבר מוכן".
איך לומדים טקסט כזה בעל פה?
"עם קצת רצון והתלהבות אתה מצליח בקלות. אז נפגשנו בפעם הראשונה, עשינו חזרה על הטקסטים ועל הסצנות... עכשיו בהתחלה אתה לא מעכל את זה כי כאילו וואלה אתה משחק בסרט, בין התפקידים הראשיים, יש לך חשיבות, וזה סרט ישראלי ואתה מביא כבוד לעם שלך...".
אז גם גאווה לאשדוד, אתה שם אותנו על המפה.
"בטח, זה גם גאווה לאשדוד, כן [צוחק]. זה גם לא משהו שכל ילד בגילי עובר ולפי דעתי זה פרויקט ענק. אני הייתי אמור בכלל להתקבל לתפקיד הכי ראשי, ולי גילת- שהיא הבמאית של הסרט שאני מעריך אותה ברמות והיא אדירה ואין כמוה שאני מקווה ומאחל לעצמי לשחק בסרטים הבאים שלה- אחרי שהיא ליהקה אותי, היא אמרה 'נראה לי שאתה מתאים יותר לתפקיד אחר', שקוראים לה מאיר וקנין, שזו בעצם הדמות ששיחקתי בסרט."
אתה יכול לספר על הדמות שאתה משחק?
"מאיר היא דמות קנאית, אגרסיבית, הוא מלך השכונה. הוא טיפה "ערס" צעצוע כזה, אוהב לצחוק ולעשות שטויות עם החברים, להיות עם החבורה ולהיות השולט. יש לו התנגדויות מצד אחד מאחותו, שמאוהבת במי שהוא הכי שונא בעולם, שזה אהרון, שאהרון בעצם זכה בהקפת הזכות שזה הדבר הכי חשוב בשכונה, שאני הייתי אמור לזכות בה וגם כל השכונה חשבה [שאני אמור לזכות]... ואני טוען שהוא קיבל את זה מרחמים, ואנחנו עושים תחרות עוד פעם כדי שאני אהיה זה שמרים את הספר תורה, ובסופו של דבר הוא זוכה. אבל הוא עושה לעצמו פדיחה שהוא מפיל את הספר תורה... כל השכונה בהלם, כל השכונה בהתמהמהות, ובעצם אני הראשון שניגש ועוזר לו. למרות כל היריבות, למרות שרבנו מכות, רבנו בכללי, הצקתי לו, הצקתי להורים שלו. ורואים את זה במהלך הסרט, את כל הרגישות שמתפתחת שם".
היה לך קושי לשחק אותו?
"האמת לא. הבאתי הרבה ממה שהיה בי".
התחברת אליו?
"ברור, התחברתי אליו, ואני חושב שאת התפקיד הזה יכולתי לעשות הכי טוב שיש ואני מקווה כאילו שזה מה שיגידו אנשים, כי הייתי אמור לקבל בעצם את אהרון... אבל באמת שהעדפתי וגם אני מעדיף עכשיו [את הדמות של מאיר], וגם כשאני רואה [את הסרט] על המסך, אני אומר לעצמי כמה טוב שלי גילת בחרה אותי למאיר כי אני חושב שהבאתי את הדמות הזו בצורה הכי טובה שאפשר.
"אבל עדיין זה דרך, זה קשיים, זה הרבה 'לא' במקצוע הזה ואני יכול להגיד שגם בחודשיים האחרונים קיבלתי הרבה 'לא'. אבל בסדר, לאט לאט מתפתחים, לאט לאט גודלים, ואחרי שאתה עובר הפקות ואחרי שאתה במיוחד עובר הפקה גדולה כמו 'הקפות' אז אתה יודע שיש לך עוד הרבה מה להשתפשף ויש לך עוד הרבה מה לגדול".
איך היה יום הצילומים על הסט?
"היה מדהים, השחקנים היו איתי כמו משפחה. אני חשבתי בהתחלה שהם לא יקבלו אותנו ויסתכלו עלינו כאילו אנחנו קטנים, כאילו אנחנו לא בגיל שלהם אז אנחנו לא ברמה שלהם, אבל הם התייחסו אלינו בצורה נהדרת".
למי הכי התחברת במהלך ההפקה של הסרט?
11701301_580657698740877_1795531379_o"באמת התחברתי לכל השחקנים, במיוחד לאריה צ'רנר ופלורנס בלוך ששיחקו את האימא ואבא שלי בסרט, וגם לילדים שהיו בסרט כמובן. ואני יכול להגיד לכן שכל איש שהיה בהפקה היה מדהים והתייחס מדהים, וניגש ועזר ותמיד ידע להביא את המילה הטובה ואיפה להעיר... ותמיד לי גילת אמרה לנו להביא מעצמנו, לא להיות מקובעים לטקסט ולא להיות מקובעים לדמות, אם אנחנו חושבים שצריך לשנות משהו- לבוא, להגיד, לשתף... לא יכולתי לקבל הפקה יותר טובה ומקום יותר טוב להתחיל בו את הסרט הראשון שלי, וזה היה אדיר."
איזה חוויה אתה יכול לספר על מאחורי הקלעים?
"בעיקר הצחוקים, מרוב שהיינו משפחה, היה לנו את הבדיחות של עצמנו שאפילו ההפקה עצמה לא הבינה על מה אנחנו מדברים... כאילו באמצע הסרט מישהו יכל לזרוק מילה וכל הסט יצחק, ורק ההפקה לא תבין כאילו על מה מדובר כי זה משהו שקורה מאחורי הקלעים, משהו שקורה בקרוונים ובאוכל. וכמובן החוויה העיקרית שאני אקח מהסרט זה החוויה של הסרט עצמו."
יש כבר פרויקטים עתידיים?
"לבינתיים לא, וכמו שאמרתי יש במקצוע הרבה הזה לא, אבל אני מקווה שהסרט הזה יפתח לי דלתות. כמו שאמרתי זה דרך, ומה'לא' הזה משתפשפים ולומדים".
11655523_580657632074217_546999005_n
תרצה לעסוק בזה בעתיד, זה משהו שאתה רואה את עצמך ממשיך בו?
"ברור, אין ספק שאני אעשה את זה בעתיד, ואני אמשיך להשקיע, אמשיך ללכת בדרך שלי... ואני חושב שאני אנסה כמה שיותר להציב לעצמי את המטרה ולהצליח. בעזרת השתפשפות ולמידה ובכלים שמלמדים אותנו ב'יצירתי', אני מקווה מאוד".
בחו"ל היית רוצה לשחק, הוליווד לדוגמה?
"כן. אבל לאט לאט, קודם צריך לעבור את זה פה... קודם צריך להשתפשף פה, קודם צריך ללמוד פה, אתה לא יכול ישר להגיע להוליווד. ברגע שאתה לומד ויודע את הכלים, אני בטוח שכל מי שילמד ושישקיע בזה, יכול להגיע למימדים עצומים".
תודה רבה שהסכמת להתראיין,נקווה לראות אותך בקרוב 
תודה לכן

יצאנו מהראיון משוכנעות ללכת לראות את הסרט ,
וכדאי למהר ,הוא ירד בקרוב מהמסכים ! 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה